PROJEKT: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (2018/2019.)
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | 萫 | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ovih dana u鑕nici petih razreda naše škole na satima vjeronauka prou鑑vaju religije u 緄votu 鑟vjeka. U okviru teme "Velike monoteisti鑛e religije", razredni odjel 5.c na vrlo je zanimljiv na鑙n upoznao islam. Naime, na prijedlog vjerou鑙teljice, u鑕nik ovog razreda Muhamed Ali Babiker imao je priliku upoznati svoje vršnjake s vjerskim 緄votom muslimana.
Vjerou鑙teljica je na sat donijela biser islamske knji緀vnosti knjigu "1001 no", 緀nski odjevni predmet iz Palestine - d緀labiju, te svetu knjigu Kur'an tiskanu arapskim pismom. Nakon što su upoznali osnove islamske vjere onako kako ju predstavlja ud綽enik iz vjeronauka, Muhamed je s vršnjacima podijelio iskustvo svoje vjere. Tako su njegovi vršnjaci saznali da muslimani mole pet puta dnevno klanjaju鎖 se jer su tada najbli緀 Bogu. Prije klanjanja se umiju kako bi se o鑙stili od zla kojeg su 鑥li, vidjeli ili dotakli. Petkom odlaze u d綼miju koja je u Osijeku jer je to dan posve鎒n Allahu. S navršenih trinaest godina obavezni su postiti od jutra do sumraka od bilo kakve hrane i vode. Slave blagdane kao što su Ramadan i Bajram. Muhamed nosi ime velikog proroka islamske vjere i prije nego se doselio s obitelji u Beliš鎒, sudjelovao je u had緐 - hodo鑑š鎢 u Meku, što je svaki musliman obavezan u鑙niti jedanput u 緄votu.
Muhamed je na sat donio Kur'an s prijevodom pa je svojim prijateljima 鑙tao Kur'an na arapskom i hrvatskom. U鑕nicima je bilo zanimljivo vidjeti kako se Kur'an 鑙ta s desna na lijevo. Na poticaj prijatelja izrecitiro je nekoliko molitava i pjesama na arapskom jeziku. Njegovi su ga prijatelji rado slušali s poštovanjem i postavljali mnoga pitanja, a Muhamed se trudio što iscrpnije odgovarati i tako upoznati svoje prijatelje sa svojom vjerom i vjerskim obi鑑jima.
Na ovom satu je prisustvovala i pedagoginja Dajana Vinkovi te ovaj sat procjenila vrlo zanimljivim i korisnim. Vjerou鑙teljica je zahvalila Muhamedu na sudjelovanju i volji da svoje prijatelje upozna sa svojom vjerom te sve potakla na uva綼vanje i prihva鎍nja razli鑙tosti, naglasivši kako je jedan te isti Bog u kojeg vjeruju krš鎍ni, muslimani i 緄dovi. Vjera treba spajati, a ne razdvajati.
Ovakav sat je primjer suodnosa nastave vjeronauka i gra餫nskog odgoja kroz me饀kulturalnu dimenziju gdje se posti緐 odgojno obrazovni ciljevi jednog i drugog predmeta te razumijeva va緉ost slobode mišljenja, savjesti i vjeroispovijesti, me饀kulturalne osjetljivosti i dijaloga, te va緉osti poznavanja, prihva鎍nja i poštovanja razli鑙tosti vjerskih obi鑑ja pripadnika drugih religija.