presko膷i na sadr啪aj

Osnovna 筴ola Ivana Kukuljevi鎍 Beli规e

Login
 

 

 

Prilo緀ni dokumenti:
Upute za ucenike i roditelje.pdf

"VRIJEME JE ZA ㎏OLSKI OBROK 2"

 

PROJEKT: Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva (2018/2019.)

Prilo緀ni dokumenti:
VRIJEME JE ZA SKOLSKI OBROK 2.pdf

VRIJEME JE ZA ㎏OLSKI OBROK 3


Prilo緀ni dokumenti:
Kratak opis projekta- za WEB.docx

IDEMO U SREDNJU

 

 

GRAD BELI┢E

 

 

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani doga餫ji

E lektire

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispi筰 鑜anak Po筧lji prijatelju
Kako kvalitetno u鑙ti?
Autor: Dajana Vinkovi, 13. 11. 2013.

U鑕nje je prirodna potreba proizašla iz znati緀lje. Mala djeca u鑕 iz svega što rade. Polaskom u školu u鑕nje mo緀 postati zamorno, dosadno, teško i 鑕sto nailazi na otpor kod djece. Do škole djeca u鑕 na zabavan, spontan na鑙n. Nemaju pritisak ocjena, u鑕 kroz igru i iz interesa. Polaskom u školu u鑕nje postaje obaveza i odgovornost. Zahtjeva dobru organizaciju, koncentraciju, samokontrolu i sposobnost memoriranja. Nau鑕no se vrjednuje te se kroz ocjenu nerijetko procjenjuje i kompletna osoba.


Za kvalitetno u鑕nje potrebno je:

Organizacija

Prije samog u鑕nja u djetetov 緄vot, njegove obaveze i du緉osti potrebno je uvesti red. Red i struktura, te dobra organizacija va緉i su kako nama odraslima tako i djeci. Za postizanje tog reda školski raspored sati ne鎒 biti dovoljan. Potrebno ga je nadopuniti izvanškolskim aktivnostima, vremenom predvi餰nim za pisanje doma鎖h zada鎍 i u鑕nje, te vremenom predvi餰nim za igru i razonodu. Takvi rasporedi mogu biti mjese鑞i, tjedni i dnevni. Dijete treba imati uvid u njih, redovito ih popunjavati i pridr綼vati ih se. Na taj na鑙n, vode鎖 ra鑥na o svojim obavezama dijete postaje samostalno, odgovorno, savjesno, organizirano i samim time zadovoljno.

Koncentracija

Za efikasno u鑕nje potrebna je dobra koncentracija. To je tako餰r vještina koja se razvija i stje鑕 vje綽anjem. Za što bolju koncentraciju potrebno je ometaju鎒 faktore svesti na minimum. To podrazumijeva slijede鎒:

u鑙ti uvijek na istom mjestu
pokušati u鑙ti uvijek u pribli緉o isto vrijeme
pisa鎖 stol dr綼ti urednim (na njemu se trebaju nalaziti samo knjige predmeta koji dijete trenutno u鑙)
glazba, televizija, ra鑥nalo i mobitel trebaju biti isklju鑕ni
otkriti djetetov stil u鑕nja

Koliko ste puta rekli svom djetetu: „Idi u sobu i u鑙“? Tada ste ga poslali na odre餰no mjesto, ali je ostalo nejasno što to鑞o tamo treba raditi. I tada ono mo緀 satima sjediti nad knjigom, a da se ne dogodi ništa jer se u鑕nje ne odvija samo po sebi. U ranoj osnovnoškolskoj dobi djetetu treba pomo鎖 u u鑕nju, pokazati mu kako u鑙ti, pou鑙ti ga vještini u鑕nja i otkriti stil njegova u鑕nja.

Poznato je da nau鑙mo:

10% onoga što pro鑙tamo

20% onoga što slušamo

30% onoga što vidimo

50% onoga što vidimo i 鑥jemo

70% onoga što izgovorimo
90% onoga što izgovorimo i u鑙nimo

Dakle, za uspješno u鑕nje potrebno je kombinirati 鑙tanje, pisanje, crtanje, govor i zornost. Me饀tim, koja 鎒 od navedenih tehnika dominirati u u鑕nju ovisi o djetetovim jakim stranama. Poznato je da ovisno o razvijenosti opa綼jnih kanala razlikujemo vizualne, auditivne i motori鑛e tipove ljudi. Klju uspješnog u鑕nja je prepoznati „jake strane“ kod svog djeteta, pou鑙ti ga kako da se u u鑕nju osloni na njih, te otkriti njegov individualni stil u鑕nja. Npr. djetetu koje je vizualni tip pri u鑕nju 鎒 pomo鎖 korištenje mentalnih mapa dok je djetetu koje je auditivni tip bolje glasno ponavljati ili mu 鑙tati gradivo koje mora nau鑙ti. Pomagati djetetu u u鑕nju name鑥鎖 svoj na鑙n u鑕nja mo綿a ne鑕 dati o鑕kivane rezultate jer to nije i „stil“ u鑕nja vašeg djeteta.

Pam鎒nje

Pam鎒nje se odnosi na mogu鎛ost usvajanja, zadr綼vanja i korištenja informacija. Usko je povezano s pojmom u鑕nja budu鎖 je za uspješno u鑕nje potrebna i dobra mo pam鎒nja, povezivanja i primjene novih informacija. Sposobnost pam鎒nja mo緀 se pove鎍ti i uvje綽ati primjenom razli鑙tih tehnika. Jedna od njih je mnemotehnika (npr. kod nabrajanja pokušati unijeti neki vlastiti red u niz, uklopiti rije鑙 u rimovanu pjesmicu, ili od prvih slova rije鑙 u nizu napraviti anagram). Da bi dijete informacije iz kratkoro鑞og pam鎒nja pohranilo u dugoro鑞o a onda ih dozvalo kada su mu potrebne mora ih ponavljati, ponavljati i ponavljati, dobro organizirati i povezivati s onim što ve zna.

Ponavljanje

I evo nas kod ponavljanja... Ponavljanjem se „cementira“ nau鑕no. Što je 鑕š鎒 to bolje. Sve što dijete 緀li ili mora zapamtiti treba aktivno ponavljati. Istra緄vanja pokazuju da bez aktivnog ponavljanja 98% onoga što smo doznali zaboravimo u roku od tri tjedna. Idealno bi bilo uvijek ponavljati sve kako bi se gradivo povezalo u smislenu cjelinu. Ponavljati je najbolje tako da dijete glasno govori, a mo緀 si neke stvari i nacrtati kako bi ista informacija bila zapam鎒na na razli鑙te na鑙ne.

Motivacija

„Um nije posuda koju treba napuniti, ve vatra koju treba zapaliti“ - napisao je gr鑛i biograf Plutarh prije 3000 godina. Govori nam da je motivacija izuzetno va緉a za uspješno u鑕nje. Ukoliko se u鑙 s veseljem, interesom, na zabavan na鑙n, u鑕nje postaje mnogo br緀 i lakše. Dakle, gradivo bi trebali obogatiti zanimljivostima, u鑙niti ga interesantnim i preto鑙ti ga u „igru“ koliko god je to mogu鎒.

Sna綼n motivator za u鑕nje je i osje鎍j uspjeha. Kada u鑕nici posti緐 svoje ciljeve, motivirani su za daljnje u鑕nje jer 鎒 im to ponovno pru緄ti osje鎍j uspjeha. Isto tako, u鑕nici koji ne posti緐 uspjeh sve više gube volju i samopouzdanje. Neuspjeh u u鑕nju stvara stres a iz stresa proizlazi 80% teško鎍 u u鑕nju.

Što u鑙niti?

Instrukcije koje roditelji pla鎍ju, sati koje sami provode u u鑕nju s djetetom, „štrebanje“ informacija napamet,... samo su gašenje po綼ra. Dugotrajnije i puno korisnije je potrošiti vrijeme na u鑕nje o tehnikama u鑕nja i nau鑙ti dijete kako samostalno u鑙ti. U鑕nje je vještina koju treba nau鑙ti, a znati kako u鑙ti od izuzetnog je zna鑑ja za cijeli 緄vot. 
Odrediti stil u鑕nja svakog djeteta, upoznati tehnike u鑕nja i njihovu primjenu, nau鑙ti kako poboljšati pam鎒nje i koncentraciju te na taj na鑙n pomo鎖 svom djetetu u u鑕nju roditelji 鎒 imati priliku nau鑙ti u Kabinetu Korneo kroz radionice „Škola u鑕nja“. Radionice su namijenjene svim roditeljima kojima je u鑕nje njihovog djeteta postalo mu鑕nje i koji 緀le svoje dijete nau鑙ti kako u鑙ti.

Izvor: klinfo.hr





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispi筰 鑜anak Ispi筰 鑜anak | Po筧lji prijatelju Po筧lji prijatelju ]
presko膷i na navigaciju